Bali - výlet na Manty.

Martin
Autor
Martin Cheníček

Tady se žije rychle, hodně rychle.
To máš tak.
Skočíš v CR na letadlo, o 24 hodin dál jsi na Bali, přijedeš v noci, vyspíš se a druhej den - high five se všemi, a pak již dotaz..."Přece nebudeš odpočívat, Nebuď měkkej a pojeď s náma na Manty !"
Mno, tak to je jasná, řekl jsem si a vyrazil...

Rychle jsem ještě skočil do oceánu, zjistit jak jsem na tom, jestli funguje ucho, a jestli ty časy jsou aspon trochu k něčemu. Warm up, a pak už ponory 2:30 bez přípravy, jen tak, takže jo, ucho jede do dvacky bez problému, níž jsem nešel, Manty jsou prý na povrchu.

A tak jo, jedem !

Odjezd je v 8h ráno, je to tam zhruba 1 hodina autem, a jede nás tu celkem parta, 5 skopčáků a 5 čechů na výlet, plus my s Míšou a Tessík jako inštruktor.
S Míšou máme jasnej plán - nafotit a natočit nějaký záběry skrz výrobu letáčků o freedivingové škole tady na resortu - interakce se zvířatama. Tessík a další guide povedou skupinky bublifukářů.

Jedeme lodí pro cca 15 lidí, a oceán je narozdíl od Jihoafrické republiky klidnější takže si beru stejně prášeček, protože jsem poblijón. Prášeček je vevnitř akorát včas, protože poté, co vjíždíme do Indického oceánu, to začíná moc pěkně šejkovat : )

To, kam se tu jezdí na Manty, je tahle lokalita :

Map downloaded from : Dive-the-world.Thanks a lot !

Nahoře kde je X, tam bydlíme, a tam jak vidíš otstrov Padang bai, tam jedeme.

Jsou tam dvě místa, které chceme navštívit, jedno z toho je crystal bay a druhé je Manta point, že snad někde budou...

Hned co dorážíme na první spot, tak vidíme že je tu už asi 5 lodí a že musíme dál, a děláme dobře, protože o zátoku dál je jich jak naplachtováno, takže se moc nezdržujeme, a jdeme do vody.

Hele, jasně že freediving miluju, jak by ne, protože volnost, svoboda, atd...ale to proč si dycky uvědomím, že tohle mám rád, je když se bubláci začnou rvát do těch svejch postrojů. Maj toho dycky tuny, zatím co já hodím do vody ploutve, plavky mám, nasadím masku a hupsnu tam. Easy, a dvě minutky o zábavu postaráno, ať se děje co se dějě. Dám většinou těch 25 ponorů, takže jsem tam stejně jako oni, cca hodinu.

Freedive forever !

A ve vodě, ach co napsat.
Jsou to užasný letadla, prostě přiletěj letadla, a je jich tolik...jsou to velký bombardéry B52 a letěj ve formacích za sebou, vybírají zatáčky, pilotují to mořem, občas dokonce hodý vývrtku a jdou níž, jak teladla. Ten pohyb těch jejich ploutví-křídej je něco tak užasnýho, že si nemužu pomoct, a občas signalizuju Míše, že mi asi bouchne hlava štěstím : )

Někdy nás to zažene až k utesu, mám něco naplaváno v příboji, tak se nebojím, s proudy nikdy nebojuji, nechávám se vrhnout kam chce reef a využívám zpětné proudy který mě dycky dostanou z průseru, ale občas, když se podívám nahoru, řeknu si... "Tak tam nejdu, negře, tam je to nebezpečný..." a radši zůstanu bezpečně u dna.

Manty se rojí a rojí a já po lehké diskomunikaci se člunem jdu znova do vody, a s Míšou děláme uplně užasný záběry, který se snad objeví nějak později, až to sestřihám...
Nádhera.

Poté odjíždíme na další lokaci, což je o kus dál, místo s naprosto křišťálovou vodou, kde se Mola Mola plavou čistit a odpočívat. Tady je voda o poznání studenější, takže občas docela pěkně vykosím, kolem 15 ti metrů je to už docela divočina, Míša chce abych plaval, ale já se odmítám pohnout, schoulen do embryonální polohy...

Nakonec kosím a jdu z vody. Zábava ale ještě vůbec nekončí, protože se spouštějí takový vlny a na místě, kde mezi ostrovy ústí boční proud vznikají víry jak hovado, normálně nám to tu 10 metrovou jachtu roztáčí dokola, Bubláci dělaj divy a je to tam celkem o hodně držku. Tohle jsem ještě neviděl, ty jo...fakt užasný.

A pak již jen skoky přes vlny zpět. Jsem unavenej tak, že okamžitě co se rozjedem, blacknu na sedačce a proberu se až u břehu.

Pak už jen cesta domu, a já mám zase v hlavě totální bordel z časoprostorových přesunů, protože jsem tu první den, a ufff, už jsem zažil tolik nádhery, tady se žije tak rychle, tak moc...měl bych asi odpočívat, ale co, maximálně, jak říká David Čani, mě to pojebe.

Tak a spoustu fotek, kterých si važte, neboť jsem je nahrával cca 1...noc..máte dole ve fotogalerii. Díkys, lidičky !
Velice doporučuji přijet, je to tu magické, ve více ohledech...

Aloha, a snad brzičko zase něco.

Martin Čárys,
Freediving Instructors International

eMail : seven20@volny.cz
Freedive web : www.PimpYourLife.cz
Lifestyle MAG : www.720.cz
Skype : carys720
Mobile : +628 776 267 2094 (bali tel.number)
phone : +420 777 266 305 (czech tel.number)

Martin
Článek pro vás napsal
Více článku od autora

Jsem Martin Chenicek, a freedivingem se zabývám již roky. Prošel jsem si za svůj život mnoha sporty na vrcholové úrovni, plavu maratony, běhám kolem 100 km týdně, lezu po skalách, závodil jsem 10 let na snowboardu a sjezdovém kole, skáču z letadla a jezdil jsem závody na silničních motorkách. Jsem člověk, který sportu a jakékoliv činnosti v pohybu, dává ve svém životě první místo.