Ahoj Kamarádi, tak už se nám blíží kurz hloubkového potápění na nádech, a mám pro vás pár věcí co by jste měli zohlednit, pokud si kurz chcete maximálně užít a taky….se posunout na hloubkách a časech ponorů. Máme to rozdělené na 2 měsíce, měsíc a týden. Jdeme na to, oki ?



DVA MĚSÍCE PŘED KURZEM


1. Začněte trénovat ! Samo se tu neudělá, a kdo si myslí, že přijede na kurz TRÉNOVAT, tak to bude asi překvapený – na kurzu budeme ZHODNOCOVAT váš trénink !
2. Co a jak trénovat. Tak určitě techniku zanoření – bazény jsou všude a potápěcí věže máme v CR dvě, směle do toho. U toho samozřejmě vyrovnávání tlaku, opakovat si rovnou pozici hlavy, vše co již znáte.
3. Techniku kopu – plavání s ploutvemi na zádech je jedna z nejjednodušších metod, jak srovnat techniku kopu. A dále kraulové nohy.
4. Chodit do bazénu 2x týdně, nebo aspoň tedy 1x týdně – plavat, plavat, plavat !
5. Občas se pohnout i jinak, například posilovna, běhání, kolo, cokoliv vás napadne – a opět aspoň 2x tydně – ps : chuze není trénink : )
6. Prolejvejte se neustále Jala-Neti konvičkou.
7. Odložit ty cigára, krucinál.

Tak at vám to pak jde, a nejste z toho zklamaný, a nekoukáte na ostatní jak to tam sázej zatímco vy se neumíte zanořit – to nechceme.



MĚSÍC PŘED KURZEM.

Tak máme měsíc do kurzu, plavete plavete určitě již jak delfíni a myslím, že je na čase TO UDRŽET ! Fyzička jde nahoru, zkuste si tedy maximálku v bazéně a zjistíte, že jste se posunuli a máte z toho radost, co ?
Super ! Tak jedem dál.

1, Přidejte si statiky. 1x týdně O2, 1x týdně CO2 tabulky. 
2, Začněte každé ráno protahovat, cca 30 min, at jste krásně flexibilní. Hrudník, nohy, krk, záda – pěkně všechno v kompletku.
3. Uberte kradio trénink, nechte spíš silový trénink na nabírání svalů.
4, Pokračujte ale stále v plavání, přidejte víc CO2 plaveckých tréninků. Krátké distance, neustálý diskomfort.
5. Posilujte slabé stránky, udržujte silné !
6
. Prolejvejte se Jala-Neti konvičkou.



TÝDEN PŘED KURZEM.

1. neonemocněte !
2.
pokračujte v tréninku flexibility – každý den rano, večer 30 min.
3. Stopněte bazény.
4. Stopněte Kardio.
5. Posilka klidně i tři dny před odletem ještě.
6. Prolejvejte se neustále Jala-Neti konvičkou ráno i večer..

Tak a to je asi vše. Samozřejmě nic z toho delat nemusíte, není to podmínka kurzu, ale pokud nebudete mít natrénováno, budete se na kurzu trápit a ostatní pojedou jak fretky – a to je přece škoda, ne ?
Takže, směle do toho, at si kurz užijeme a nekam se posuneme. Díky !

Těsíme se  !

PS : TOTO JSOU VELICE OBECNÁ PRAVIDLA PRO ZAČÁTENÍKY, POKROČILÍ A ZÁVODNÍCI NECHT SI UVĚDOMÍ, ŽE TAKY KDYSI ZAČÍNALI. VAŠE TRÉNINKY JSOU JINÉ, LOGICKY. DÍKY.

Martin,
Freediving instructors international.